loading...
فراموشی رمز عبور php
عارفه هاشمی بازدید : 79 شنبه 06 شهریور 1400 نظرات (0)

فایل فراموشی رمز عبور php

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم بسیار از چیز ها شخصی سازی شده هستند و هر کس حساب کاربری خاص خود را در سایت های مختلف دارد. ممکن است بارها برایمان پیش بیاید که رمز عبور خود را فراموش کنیم و نتوانیم وارد سایت مورد نظر شویم. ما می توانیم درخواست خود را برای سایت مورد نظر ارسال کنیم و آن ها بعد از بررسی های لازم و تایید هویت کردن ما رمز عبور را برای ما از طریق ایمیل یا ... ارسال می کنند.

زمانی که از طریق ایمیل یا هر راه دیگری توانستیم کاربر را تایید هویت کنیم، و اطلاعات کافی از آن را در اختیار داشته باشیم تا مطمئن باشیم که این کاربر قبلا عضو سایت ما بوده است یا نه. زمان آن می رسد که در سیستم خود فایلی تهیه کنیم به نام forget-password.php. به این فایل باید یک سری کد اضافه شود. که این کد ها نشان دهنده ی این است که ابتدا به پایگاه داده متصل می شویم و بعد با استفاده از HTML فرم را ایجاد می کنیم. بعد از آن به پردازش اطلاعات کاربر می پردازیم. اگر بر روی ایمیل درج شده کلیک کنیم یک سری کد به اجرا در می آیند.  باید فضاهای خالی را از سمت چپ و راست ایمیل حذف کنیم.

سپس با استفاده از یک رشته 32 رقمی آن را یکتا سازیم و از آن در مراحل بعدی استفاده کنیم البته به صورت کاملا تصادفی باید از آن ها استفاده شود. توجه داشته باشید که ما این رشته 32 بیتی را در فیلدی تحت عنوان lost قرار خواهیم داد تا به کمک و با استفاده از آن بتوانیم کاربر را تشخیص دهیم.

تمام این مراحل برای حل مشکل فراموشی رمز عبور php برنامه ریزی شده است و اصلا کار سختی نمی باشد. تنها باید با استفاده از پروژه تمرینی php آن را بارها و بارها تمرین کنید تا دستتان راه بیوفتد.

پروژه تمرینی php

تاریخ با استفاده از تابع date

در مقالات قبلی تعدادی از این پارامتر ها را نام بردیم و می دانیم که تمام این پارامتر ها در تابع date الزامی هستند. پس باید با استفاده از پروژه تمرینی php با آن ها کار کرد و خروجی های مختلف دریافت کرد تا در ذهنتان بماند.

دقیقه به صورت عدد دو رقمی از 00 تا 59 با i نشان داده می شود.

این مقدار بولی ساعت را یک ساعت به جلو یا عقب می برد که با I نشان داده می شود.

روز را در یک ماه نشان می دهد از 1 تا 31  که با j نشان داده می شود.

روز را در هفته از Sunday تا Monday مشخص می کند که با l نشان داده می شود.

این مقدار بولی سال کبیسه است که اگر سال کبیسه باشد مقدار یک را بر می گرداند و با L نشان داده می شود.

برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php باید با تمام این پارامتر ها آشنایی کامل داشته باشید. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم تا از پروژه تمرینی php کمک بگیرید تا بهتر و سریع تر و راحت تر بتوانید تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php را انجام دهید. پروژه تمرینی php به شما کمک می کند تا با انجام یک سری پروژه ها با مشکلات و نواقص خود رو به رو شوید و بتوانید آن ها را در طی زمان حل کنید و به عنوان یک php کار با تجربه وارد محیط کار شوید.

عارفه هاشمی بازدید : 75 شنبه 30 مرداد 1400 نظرات (0)

پروژه تمرینی php

در کل تابع date تابعی است که در php برای نمایش تاریخ از آن استفاده می شود. که این تابع دارای پارامترهای متفاوتی است. و استفاده از  format  در این تابع الزامی است که توسط آن قالب نمایش تاریخ و زمان را مشخص می کند. در این قسمتی با برخی از این کاراکتر ها اشنا می شویم.

زمان اینترنت سوئچ که یک زمان جهانی است با B نشان داده می شود.

تاریخ ISO 8601، تاریخ به صورت YYYY_MM_DD. این کد فرمت در نسخه php 5 ارائه شده که با C نشان داده می شود.

روز به صورت عدد دو رقمی از 01  تا 31 که با d نشان داده می شود.

روز هفته به صورت 3 کاراکتر mon و sun با D نشان داده می شود.

ماه در فرمت متنی، محدوده ی آن از January تا December است که با F نشان داده می شود.

ساعت در فرمت 12 ساعت از 1 تا 12 با g نشان داده می شود.

ساعت در فرمت 24 ساعت از 0 تا 23 با G نشان داده می شود.

ساعت در فرمت 12 ساعت از 01 تا 12 با h نشان داده می شود.

ساعت در فرمت24  ساعت از 00 تا 23 با H نشان داده می شود.

در کل این کاراکتر ها بسیار زیاد هستند که ما در تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php به تعداد محدودی از آن ها نیاز داریم. و لازم نیست از تمام این کاراکتر ها استفاده کنیم. چون وب سایتی که طراحی می شود نیاز به یک تاریخ شمسی دارد، بعد از آشنا شدن کامل با این قسمت ها باید با تاریخ شمسی نیز آشنا شد. برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php ابتدا باید date را یاد گرفت و سپس به سراغ مراحل بعد رفت. در کل کار با تابع date  بسیار راحت است، شما به هر شکلی که بخواهید می توانید تاریخ را به نمایش در بیاورید. پارامتر هایی که تعداد از آن ها را در قسمت بالا گقتیم را خودتان امتحان کنید تا خروجی های مختلفی دریافت کنید.

فراموشی رمز عبور php

فراموشی رمز عبور php

در این قسمت نیز به سراغ لینک فراموشی رمز عبور php می رویم. در این قسمت متوجه می شویم که اگر کسی رمز عبور خود را فراموش کرد باید چه پروسه ای طی شود تا بتواند باز به حساب کاربری خود راه پیدا کند. برای اینکه ما بتوانیم رمز عبور را در اختیار کاربر قرار بدهیم باید اطلاعات موثقی از کاربر داشته باشیم. زمانی که این اطلاعات از سمت کاربر برای ما ارسال شود و ما آن را تایید هویت کنیم. آنگاه از راه های مختلفی مثل ایمیل یا شماره همراه می توان رمز عبور را در اختیار کاربر قرار داد.

ایجاد فایل فراموشی رمز عبور

بعد از تمام آن مراحل زمان آن می رسد که فایل Forget-Password.php را بسازیم. برای همین باز باید به آدرس C:/wamp/www/ecommerce برویم و فایل را تشکیل دهیم. بعد از ایجاد فایل باید یک سری کد به آن اضافه کنید. مفهموم کلی این کد ها این است که: ابتدا باید به پایگاه داده متصل شویم بعد فرم موجود را با استفاده از HTML ایجاد کنیم و در ادامه به پردازش ورودی به پردازش ورودی که توسط کاربر به ما داده شده است، پرداخت.

در کل با استفاده از پروژه تمرینی php می توانید به تمام این کار هایی که مربوط به php می شود مسلط شوید. کافی است پروژه تمرینی php را انجام دهید.

عارفه هاشمی بازدید : 1876 سه شنبه 26 مرداد 1400 نظرات (0)

فراموشی رمز عبور php

در این مقاله می خواهیم به سراغ لینک فراموشی رمز عبور php برویم. همان طور که من و شاید همه‌ی ما بدانیم، گاهی پیش می آید که کاربر رمز عبور خود را فراموش کند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد سایت ما باید یک واکنش مناسب از خود نشان دهد. قبل از آن برای اینکه بتوانیم رمز عبور را در اختیار کاربر قرار بدهیم باید ابتدا اطلاعات موثقی از کاربر داشته باشیم. زمانی که کاربر این اطلاعات را به وب سایت ارائه کرد، اکنون وب سایت با توجه به اطلاعات موجود از کاربر به جستسجو می پردازد تا کاربر را تایید هویت کند. که آیا کاربر عضوی از سایت ما بوده است یا نه؟

ایجاد سیستم فراموشی رمز عبور php

برای انجام این کار باید wamp را روشن کنید و توسط مرورگرتان به آدرس http://localhost/ecommerce/checkout.php  بروید، اکنون باید به آدرس C:wampwwwecommerce بروید و یک فایل به نام customer_login.php را باز کنید. یک کد در این فایل وجود دارد که باید آن را پیدا کنید. این کد دقیقا همان لینک دکمه مانند است. اگر شما به آدرس herf دقت کرده باشید با فشار دادن بر روی آن لینک دکمه مانند، یک پارامتر forgot_pass فعال می شود و ما با استفاده از متغیر سازی، سایت خودمان را در جهت درست هدایت می کنیم.

 انجام تغییرات در فایل checkout.php

خب در این مرحله ابتدا باید به آدرس C:wampwwwecommerce برویم و این بار فایل checkout.php را باز کنیم و کدهایی در آن پیدا کنیم. باید این کدها پاک شوند و کد های دیگری به جای آنها قرار بگیرند. ما از متغییر $_GET['forgot_pass'] در دستور شرطی استفاده کرده ایم. مفهوم کلی این کد ها این هستند که اگر کاربر بر روی لینک دکمه مانند فراموشی رمز عبور php فشار دهد، باید به یک فایل به نام Forgot_Password.php هدایت شود.

تاریخ و زمان

در این قسمت می خواهیم به یک مبحث بسیار زیاد کاربردی به اسم تاریخ و زمان بپردازیم. ابتدا باید یاد بگیریم که چگونه تاریخ و زمان را نمایش بدهیم و همچنین چگونه می توانیم از تاریخ شمسی استفاده کنیم. و یا حتی تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php را توضیح دهیم.

این تابع این گونه است که رشته ای از داده ها را به عنوان پارامتر در نظر می گیرد و با انجام عملیات هایی بر روی آن ها نتایج آن ها را به صورت زمان و یا تاریخ نمایش می دهد. در کل اگر بخواهیم واضح توضیح بدهیم می توانیم بگوییم که با استفاده از این تابع می توانیم تاریخ و یا زمان را در شکل های مختلف نشان بدهیم.

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php

تابع date در php

در کل در php برای نمایش تاریخ از تابعی به نام date استفاده می کنیم. که این تابع پارامتر های مختلفی دارد که به صورت رشته ای مشخص می شوند و در نتیجه آن ها را به صورت تاریخ یا زمان نشان می دهد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 319
  • بازدید کلی : 12,226